You're beautiful, It's True.

Hej! Är på lauras land nu, och vi har haft riktigt mycket prat om det här de senaste dygnet. Värt att läsa faktiskt:


Något som jag stör mej på riktigt mycket är när pinnsmala tjejer står och säger att de är tjocka. Hur tror de att vi runt omkring känner oss?
Visst om man är stolt över sin kropp, gå runt och säg att ni är vackra, för det är ni! MEN, gå inte runt och säg att ni är tjocka, och att ni behöver banta, eller träna, eller sluta äta. Det är fan inte kul.
Jag har/haft 5 stycken bästavänner som har/har haft ätstörningar, och allt på grund av samhället.
Jag vet att vissa inte kan kontrollera vad de säger om sin vikt, för att hjärnan är inställt på att man är tjock , och det kanske är för att man då har ätstörningar, då kan de inte rå för det. Men ni som inte har det, och vet att ni är smala, och säger sånt för att kanske få bekräftning eller något, snälla, sluta, det sårar.
Jag kan säga helt ärligt, att när någon som ser bra ut, och är smal, går runt och säger att de måste gå ner i vikt, så får det mej iallafall att känna mej tjock, och till och med ibland riktig äcklig.
I den värld jag lever i så blir jag omringad av sånt här snack, varenda jävla dag. Det drar långsamt ner på allas självförtroende tror jag. Och jag vet att jag pratar för många nu, som känner likadant.
Det är jävligt bra att ni är stolta över era kroppar, det gör mej glad, men att ni går runt och säger"jag är ätit så mycket godis den här helgen, jag måste träna heeela veckan" eller säger att ni ska sluta äta för att ni har ätit på donken nån gång. Va? Herregud, ni är går inte upp i vikt för att ni har ätit på donken en gång.
Åh vad ska man göra åt saken? Vad KAN man göra när någon smal går runt och säger att den ska sluta äta? Jag vet inte.
Men man känner sej jävligt pressad när någon går runt och säger att den är tjock, och så vet man att man är lite större än den personen.
EN sån kommentar, kan förstöra hela ens dag. Det är sjukt hur en mening kan trycka ner någon så mycket, ändra hjärnan så mycket, om inte framförallt spegelbilden.
Jag tycker att man ska tänka sej för innan man säger något sånt. Det kan förstöra en persons liv. Bokstavligen.
Det ända jag ber om är, att TÄNK innan ni säger sånt. Speciellt inför vissa personer. Det är inte okej.


/Gaby


Kommentarer
Postat av: maliiiin

shit bra sagt gabbs!

2012-06-02 @ 20:43:30
Postat av: Laura

YOU GO GIRL!!

2012-06-03 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0