Andra världskriget ?



Hellu !

Har precis kommit in, har suttit ute med pappa och våran granne och bara snackat. Vi kom helt plötsligt in på andra världskriget vilket jag tycker är ganska kul att höra om.

Pappa berättade att för sådär en 20 år sen så va han och besökte ett koncentrationsläger i polen, dom fick gå in i gaskammarna och han sa att man nästan fick panik när man var där inne. Tänk så många som dött där inne. Han berätta oxå att det satt foton på många av dom som jobbade i gaskammaren på väggen, blicken dom hade var så tom. Det fanns inget hopp alls i deras ögon.

Men han berättade att dom som jobbade i gaskammaren var ju judar som hade blivit lurade, Hitler eller ngn sa att om dom jobbade där så skulle dom få klara sig, men efter att ha eldat upp så mycket döda människor så blev ju dom oxå trötta och orkade inte mer, så dom hamnade där oxå. hemskt.

Jag tycker ändå att det är häftigt att höra hur dom hade det. Med tanke på att det egentligen inte var så länge sen. Min mormors pappa vaktade gränsen, så egentligen är det i så långt borta.

Jaja nog om det här som ni kanske inte alls är så kul xd


Jag längtar tills på måndag, då får jag mina sommarjobbs pengar !! :D

tror att jag ska tittade på insidan av ögonlocken snart (a)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: hanna ♡

tack för din röst! publicerar ju inga röstningskommentarer, men nu vet du att jag har fått den! :)

2011-07-24 @ 10:51:04
URL: http://heaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0